Reglement

Wedstrijdreglement

1. Hengellengte maximaal 10 meter. Totale lengte van hengel en snoer niet meer dan 19 meter. Meerdere topsets mogen opgetuigd zijn; deze mogen niet van aas voorzien zijn en zich niet boven het viswater bevinden. Er mag met één hengel gevist worden; cuppen mag met een aparte hengel. De 1e, 2e en 11e wedstrijd worden gevist met de vrije hengel;
  2. Het gebruik van muggenlarven en gekleurde maden is niet toegestaan;
  3. Overtreding van punt 1 en/of 2 (door 2 leden van de wedstrijdcommissie) leidt tot uitsluiting van de wedstrijd plus 2 wedstrijden schorsing;
  4. Visvlonders mogen alleen met de voorpoten (indien mogelijk) in het water staan;
  5. 1e signaal: voeren en vissen; 2e signaal: einde wedstrijd;
  6. Zwaar voeren (plonsen) is alleen toegestaan bij aanvang van de wedstrijd, tenzij de wedstrijdcommissie anders beslist;
  7. De gevangen vissen dienen in een goed verankerd net (minimaal 2,5 meter) bewaard te worden tot ze worden gewogen en/of geteld. Tijdens de wedstrijd mogen - behoudens beschermde soorten - geen vissen worden teruggezet;
  8. Alleen wettelijk maatse vissen en vissen zonder maatbeperking mogen ter weging en telling worden aangeboden;
  9. Alleen levende vissen worden gewogen en/of geteld. Naar verhouding teveel dode vissen kunnen leiden tot uitsluiting van de wedstrijd plus 2 wedstrijden schorsing;
  10. Winnaar van de wedstrijd is degene die het meeste gewicht heeft gevangen; bij gelijke stand telt het plaatsnummer; dat het dichtst bij het midden zit van de wedstrijdnummers.
  11. 4 wedstrijden tellen mee als koningswedstrijd; koning is degene die in 3 van de 4 daartoe aangemerkte wedstrijden tezamen het hoogste aantal witvis (geen grondels) heeft gevangen.Het laagste resultaat valt af; bij gelijke stand wordt de visser met het hoogste gevangen aantal in een van de 4 wedstrijden winnaar. Is ook dit gelijk, beslist het lot;
  12. Visser van het Jaar is degene die in 10 van de 12 wedstrijden tezamen het hoogste gewicht heeft gevangen. De 2 slechtste wedstrijden vallen af, bij gelijke stand is degene die het hoogste gewicht in één wedstrijd heeft gevangen Visser van het Jaar;
  13. Prijzen dienen na de wedstrijd persoonlijk te worden afgehaald, anders gaat de prijs naar de volgende in de uitslag, tenzij men zich vóór de wedstrijd afmeldt;
  14. De inleg bedraagt € 2,- per wedstrijd;
  15. In zaken waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie en/of het bestuur;
  16. De vereniging (bestuur) kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade ontstaan vóór, tijdens of na de wedstrijd;
  17. Om voor de eindprijzen in aanmerking te komen, is deelname aan minimaal 7 wedstrijden verplicht;
  18. Het loten vindt één uur voor aanvang van de wedstrijd plaats. Wanneer men niet tijdig aanwezig is/kan zijn, gelieve 06-19142769 te bellen voor deelname aan de loting;
  19. De 50+ wedstrijd wordt gevist met de vrije hengel; inleg € 2,-;
  20. De koppelwedstrijd wordt gevist met de vrije hengel aan het einde van het seizoen; inleg € 2,-;
  21. (Herhaald) onsportief, frauduleus of niet-sociaal gedrag leidt te allen tijde tot bindende maatregelen (tot maximaal royement als lid van de vereniging), te nemen door het bestuur.