Viswater

De Schippershaven

De Schippershaven:

De Schippershaven is gelegen tussen de Bestemmingsplannen Daalakker Mijnheerkens (het stedelijk gebied aan de oostzijde) en Buitengebied Leeuwen (het natuurontwikkelingsgebied aan de westzijde van de haven).
Een van de belangrijkste taken van het bestuur is het vooruit kijken en attent reageren op allerlei ontwikkelingen die van belang kunnen zijn voor de hengelsport in het algemeen en die van de vereniging als beheerder van De Schippershaven in het bijzonder.
In de groene oever van De Schippershaven en gedeeltelijk in het water zijn ongeveer 50 visplaatsen gerealiseerd, regelmatig worden op deze plaatsen het gras gemaaid en eventuele obstakels verwijderd.
De diepte op ± 10 meter uit de oever varieert van 2,5 tot 3,5 meter.
In de warme maanden zijn er diverse waterplanten aanwezig.
We proberen om de visplaatsen over een breedte van ± 4 meter vrij te houden van obstakels, regelmatig wordt er gedregd.
Ook de overlast van waterplanten wordt op de visplaats zoveel mogelijk in de hand gehouden er wordt regelmatig in het water gemaaid. Buiten de visplaats wordt de natuurlijke vegetatie ongemoeid gelaten dit komt de visstand ten goede, er blijft voldoende paai- en schuilgelegenheid voor de vissen.
Het is helaas nog steeds niet toegestaan (buiten de ontheffing tijdens wedstrijden voor deelnemende vissers) om bij de visplaatsen de auto te parkeren. Ook toeschouwers mogen hun auto hier niet parkeren.
Om de recreatieve visser ook in het weekend plaats te geven worden bij wedstrijden zoveel mogelijk de achterste plaatsnummers gebruikt.
Vooraan zijn er twee visplaatsen die voor de mindervalide sportvisser zijn gerealiseerd, indien men hier zit te vissen dient men hiermee rekening te houden.
Tijdens wedstrijden wordt verzocht de auto zoveel mogelijk rechts te parkeren, in verband met eventuele calamiteiten is er dan voor de hulpdiensten voldoende doorgang.
Om in De Schippershaven te mogen vissen dient men aangesloten te zijn bij een van de Roermondse Hengelsportverenigingen en in het bezit te zijn van een geldige Stadswatervergunning.
Door de schaarste aan ruimte worden de bestemmingen en gebruiksmogelijkheden steeds zorgvuldiger afgewogen en middels voorschriften vastgelegd.

Open Visplanner

plattegrond omgeving Schippershaven

plattegrond omgeving Schippershaven:

Wil je weten waar ons viswater is gelegen klik dan hier!

Open Visplanner